סלקום: אינטרנט, טלפון וטלוויזיה

תמונת המאמר

סלקום השיקה חבילה של אינטרנט, טלפון קווי וטלוויזיה ב-149 שקל לחודש. החבילה כוללת טלוויזיה, ספק ותשתית אינטרנט ב-40 מגה וקו טלפון קווי.

מנכ"ל סלקום, ניר שטרן, אמר במסיבת עיתונאים: "אנחנו אומרים את זה כבר 3 שנים. אנחנו הולכים להפוך מחברת סלולר לחברת תקשורת. אנחנו נמצאים בעמדת זינוק מצוינת להיכנס לשוק הזה. אחרי 110 ימים, אנחנו מתקרבים בסלקום TV ל-30 אלף לקוחות. 70% מהם עברו אלינו מחברות הכבלים והלוויין. יש לנו 600 אלף לקוחות בנטוויז'ן. מאז תחילת הרפורמה בשוק הסיטונאי הצטרפו 20 אלף לקוחות. אצל חלקם התהליך עדיין תקוע אצל בזק והם עדיין לא משתמשים בשירותים שלנו, אבל הם כבר עברו חברה".

לגבי סלקום TV, הוא אמר: "יש לנו כבר 3 מיליון צפיות ב-VOD. אנחנו מתכוונים להרחיב את מגוון הערוצים. לא יהיו לנו ערוצים קיקיוניים שקונים לפי משקל".

הוא אמר כי בשלושת המקומות הראשונים בצפייה ב-VOD מדורגות הסדרות: סמוך על סול, מהיר ועצבני 6 וספיידרמן המופלא. 

86% מהלקוחות צופים בתכני ילדים; ארץ נהדרת היא התוכנית הכי הנצפית בצפייה נדחית; 52% מהלקוחות צופים בסלקום TV טיוי גם בסמארטפונים וטבלטים; שליש משתמשים בסטרימר; 62% צורכים תכני אינטרנט דרך הטלוויזיה; 69% מהלקוחות מאזינים למוזיקה דרך הטלוויזיה; שידורי האח הגדול חי, ניתנים ללא עלות נוספת.

יו"ר סלקום, עמי אראל, אמר: "זה מנוע צמיחה לחברה. סלקום זו חברת סלולר שמתמודדת באחד השווקים הקשים ביותר בעולם. עד עכשיו שמרנו על מיקומנו בין חברות הסלולר ונמשיך לעשות זאת, אך אי אפשר להוביל חברה במגננה. סלקום נולדה כחברת סלולר. השלב הראשון היה המיזוג של סלקום ונטוויז'ן. כיום אנו נותנים שירותים בבתים ל-600 אלף בתי אב. השלב השני היה כניסתנו בינואר לתחום הטלוויזיה וכעת המהלך הזה בעקבות השוק הסיטונאי". 

הוא הסביר כי יש לסלקום בסיס לקוחות שעשוי להוות את הפלטפורמה הראשונית עליה יצמח בסיס לקוחות הטריפל של החברה: "כיום השוק נשלט על ידי הדואופול HOT ובזק. הן לבד בשוק של 7-6 מיליארד שקל, ומחיריהם גבוהים. זה שוק של מיליארדי שקלים שניתן לקחת בו חלק ויש בו שולי רווח טובים. יש לנו יכולת כספית לכך ויש לנו 20% מבתי האב שיכולים לצרוך תקשורת ביתית עם נטוויז'ן, יש לנו את לקוחות הסלולר ויש לנו את לקוחות הטלוויזיה"