אימון בטוח בימים חמים

תמונת המאמר

6 טיפים שיעזרו לכם להתאמן בבטיחות בימים חמים במיוחד - מאת: גלית פרי, סמנכ"ל ומנהלת מחלקת הדרכה בסטודיו C

1.שתו הרבה מים-התייבשות היא הגורם העיקרי לפגיעות חום. עזרו לגוף להזיע ולהתקרר ע"י שתייה מרובה של מים. שמירה על מאזן מים תקין מאפשרת הזעה. אידוי הזיעה מצנן את הגוף.

לפני תחילת הפעילות, חשוב לדאוג שגופכם יהיה רווי במים. הגוף מאבד נוזלים רבים במהלך פעילות גופנית דרך הזיעה, ואפילו דרך הנשימה.

לאנשים מן השורה העוסקים בפעילות גופנית סדירה ולא מקצועית חשוב לשתות כשעה לפני הפעילות  2-1 כוסות, ואחריה שוב 2-1 כוסות. הכמות המומלצת תלויה בעצמת הפעילות, משכה ותנאי החום והלחות בסביבה. במידה והפעילות מתארכת מאוד מומלץ לשתות גם  במשך הפעילות. אם הפעילות נערכת בתנאי חום כדאי שתוכפל כמות השתייה. גם במיזוג אוויר כדאי לשתות יותר בגלל יובש האוויר.

לאחר הפעילות הגופנית, במיוחד אם היא הייתה ארוכה ועצימה, יש לשתות כמות רבה של מים. בן אדם יכול לאבד כליטר עד 2 ליטרים של נוזלים מגופו ואף יותר מכך במהלך פעילות גופנית, וביום חם זה עלול להוביל להתייבשות.  

חשוב לשתות כשניים עד שלושה ליטרים של מים ביום ואף יותר מכך אם אתם עוסקים בפעילות גופנית עצימה. שתיית כמות כזאת של מים בכל יום תגרום לכך שמאזן הנוזלים בגוף יהיה תקין, ולא יהיו בעיות כלשהם כמו כאב ראש, בחילה וכדומה.

2. התלבשו בהתאם - חשוב ללבוש בגדים אווריריים שאינם מפריעים לאידוי הזיעה.

חשוב להימנע מבדי כותנה אשר נוזלים ולא מאדים אותם ואז אנחנו נשארים רטובים והגוף לא מצנן את עצמו.

לבוש קל ואוורירי יסייע להתאיידות הזיעה ולשמירה על טמפרטורת גוף נמוכה יותר. הימנעו מלבוש בצבע שחור שהוא צבע שסופג חום. אם הפעילות מאפשרת – חבשו כובע בצבע בהיר בעל שוליים רחבים.

3. הימנעו מפעילות בשעות החום הכבדות בצהריים. שעות הבוקר המוקדמות והערב הן השעות המומלצות לפעילות במזג אוויר חם. אם בכל זאת החלטתם לצאת לפעילות בשעות הצהריים, בחרו במקומות מוצלים, או עשו את הפעילות במקומות ממוזגים.

4. עדיפות להתאמן במקומות ממוזגים-המזגן מווסת את טמ"פ הגוף ומאפשר לגוף להתמיד בפעילות הגופנית.

5. דעו את דרגת הכושר הגופני שלכם.  אם אינכם רגילים לפעילות גופנית היו זהירים במיוחד במזג אוויר חם. רוב הסיכויים שגופכם יגלה סבילות נמוכה יותר לחום. הפחיתו את עוצמת הפעילות ועשו הפסקות בתדירות גבוהה יותר.

6. הקפידו למרוח קרם הגנה.